Tuesday, August 10, 2010

Ramadhan Al-Mubarak

Ramadhan datang lagi... tak sedar begitu cepat masa berlalu. Aku mengharapkan Ramadhan yang penuh diberkati ini memberikan aku kesempatan untuk aku memperbaiki diri.... mendekatkan diri ku terhadapNya. Insya-Allah... Namun apa yang mencabar pada Ramadhan kali ini adalah aku keadaan aku (pregnant la... dah nak masuk 14 week..) Herm... tak taulah macam mana tapi aku akan cuba untuk berpuasa sehingga habis. Dulu masa aku mengandungkan my second princess, merasa juga berpuasa tapi masa tu dah nak dekat 'due date' Dapatlah berpuasa dalam seminggu lebih... Aku cuma berharap yang aku dikurniakan kesihatan yang baik agar aku boleh berpuasa sepenuhnya. Bukan apa sayanglah... Nanti susah nak ganti....
Tapi... bila sebut pasal puasa ni aku teringatkan mak dan abah. Herm... macam mana la agaknya diaorang bersahur pagi tadi. Mesti sunyikan... Nak buat macamana dah keadaan memaksa cuma aku harap aku berpeluang utk berpuasa dengan diaorang pada kali ini.... Hope so... Mak orang rindu kat mak... Huk3.... sedeh la plak...

Cakap pasal sedeh... herm ini ada lagi satu cerita sedeh... ' Anna ' dah nak pindah.... Huk3..... lepas ni x der dah partner aku... Tak tau la nak cakap macam mana perasaan aku sekarang. Tapi nak buat macamana kan?? untuk kebaikan dia terpaksalah kita 'redha'.
P/S: Anna, Jangan sedeh2 ok. Nanti kat tempat baru jangan lupa akak kat sini.... Sayang Anna...


Itulah adat dunia... setiap yang bertemu pasti akan terpisah jua. Tak kira samada kita suka atau tidak... Macam Ramadhan juga. Selagi umur kita panjang pasti kita akan bertemu dengan bulan yang penuh berkat ini... Cuma kita tidak pasti apakah Ramadhan kali ini akan menjadi Ramadhan kita yang terakhir...... Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui... Untuk itu Salam Ramadhan buat semua. Mudah-mudahan kita diberkati dan dirahmati Nya... Amin.











2 comments:

  1. touching lorh.... kak, Salam Ramadhan.... Semoga Ramadhan ni bukanlah Ramadhan yg terakhir tuk kite semua.... Semoga akan tiba lg ramadhan yg seterusnya spy kite lebih dekat dengan-Nya...dan berpeluang menginsafi diri....~~

    ReplyDelete
  2. Sama2 lah kita berdoa ynag terbaik utk kita semua...

    ReplyDelete